“Hond op Hond-reclame”
Regelmatig word ik benaderd door hondeneigenaren die hun hond speciale dierenartsen-voeding geven. Het valt me op dat ze vaak eigenlijk niet eens waarom ze het moeten voeren. Het is ze ooit aangeraden door de dierenarts. Wat ze wel weten is dat de aanschaf van een zak altijd weer een hele uitgave is. Maar ze willen het allerbeste voor hun hond en durven dan vaak ook niet over te stappen naar ander voer.
Ook deze week belde mij een mevrouw op die wil overstappen naar Silverdog hondenvoer. Tot nu toe voerde ze altijd een bepaald merk dierenartsvoer. Toen het voer op zaterdagmiddag bijna op was, leende ze toch maar wat Silverdog bij de buren om het op te mengen met het restant dierenartsvoer om het weekend te overbruggen. Tot haar verbazing zag ze dat de ontlasting al meteen wat beter werd en dus besloot ze wat meer Silverdog hondenvoer bij de buren te halen. Ze heeft het gedurende een korte week bekeken en was toen overtuigd dat ze de overstap naar Silverdog met een gerust hart kan maken, iets wat haar buren haar al steeds hadden gezegd.
Betere ontlasting, de smakelijkheid en een lager verbruik waren voor haar de eerste signalen dat ze er goed aan doet om toch over te stappen naar Silverdog. Maar ook de twee honden van de buren die altijd blaken van gezondheid en vitaliteit gaven haar de bevestiging die ze eigenlijk al langer zag. Een mooie vorm van “Hond op Hond-reclame dus”.
En net als velen voor haar, zal ze merken dat ook haar honden het fantastisch doen op Silverdog. Natuurlijk kan het in bepaalde situaties voorkomen dat een hond aangepast voer nodig heeft, maar jarenlange ervaring leert dat dierenartsen vandaag de dag veel te snel en onnodig een dieetvoer aanraden. Niet voor de hond dus, maar misschien wel voor eigen gewin. Of, zoals een tevreden gebruiker van Silverdog nu altijd zegt: “Gezond brood koop je ook niet bij de dokter, maar bij een goede bakker.